Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

söndag 7 juni 2009

Butler´s Tray




De Engelska brickborden, Butlers tray, är så charmiga!
Jag kan tänka mig ett i den större soffbords-modellen till min blommiga soffa framför öppna spisen! Där har vi nu ett bord med glas-skivor som jag oftast täcker med en stor duk. Har spanat på dessa fina brickbord ett tag nu.
Ofta kan man hitta annonser på t ex Blocket och de finns begagnade i olika prislägen från allt mellan ca 200 kr till ca 5000 kr.


De mindre brickborden är ju så lättplacerade men speciellt i vår lilla veranda, där jag i framtiden vill placera en loveseat-fåtölj, kan jag tänka mig ett brickbord i modell mindre att lägga boken på eller att ställa ifrån mig thekoppen...

I sommar ska jag hålla ögonen öppna efter fynd på auktioner och loppisa!!

Inga kommentarer: