Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

fredag 10 juli 2009

Canapé/schäslong

I många år har jag suktat efter en antik canapé i nätt modell och med svarvade ben.
Denna bilden hittade jag på Blocket och jag tycker att modellen och just benen är jättefina så därför lånade jag bilden!
Var den skulle placeras hemma hos mig beror på storleken....hade kunnat tänka mig att ha den i min stora hall, i TV-rummet en trappa upp (för att bryta av mot den i övrigt moderna inredningen där) eller i mitt sovrum. Men just i sovrummet blir det inte lätt att trycka in en sådan, tyvärr!
Ska se mig omkring i sommar och försöka hitta ett renoveringsobjekt för en billig peng. Då får man lämna in den till en Tapetserare och det kostar en slant men å andra sidan så får man då välja tyg själv och det är ju trevligt!!

Inga kommentarer: