Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

måndag 20 april 2009

Utemöblerna in my dreams


Jag har kollat runt ett tag och spånat på vilka utemöbler som skulle passa bäst hos oss.
De senaste veckorna har jag blivit mer och mer övertygad om att vita möbler i aluminium hade varit det bästa alternativet. Vi har tillräckligt med saker att underhålla redan i vårt hem!!
Aluminium tål ju att stå ute i alla väder, behöver ej oljas in, förhoppningsvis ej heller målas om...
Gruppen på bilden kommer från Fri Form och är givetvis väääldigt dyr...men jag skulle kunna tänka mig denna ståta vid kanten av vår pool (det är faktiskt inte alls långt kvar till poolens öppnande nu!! Hurra!!!) Solvagnen skulle jag kunna tänka mig några av med en av pallarna emellan som ett litet bord till boken och glaset...och det större nästan fyrkantiga bordet hade passat oss utmärkt!. Soffan skulle min man absolut kunna tänka sig - vet det utan att behöva fråga honom - han saknar en soffa att ligga och vila i utomhus!
Detta är min lilla chans att eventuellt kunna övertala honom till att vara med på min idé att börja "samla" på denna grupp. Jag vill göra ett försök att hitta delarna på annons och förhoppningsvis komma ned rejält i pris.
Älskar teakgrupper men stolarna är lite väl tunga för mig som är "reumatiker-kärring" och de måste underhållas flera gånger per säsong för att hålla sig snygga.
Konstrotting verkar också ganska underhållsfritt men det är inte maken alls förtjust i...jag tycker att vissa kan vara väldigt snygga och inbjudande att se på..
Vi bor i ett rött hus med vita knutar och man vill gärna ha något som går i stil. Vitmålade trämöbler kan också vara fantastiskt vackra och hade verkligen passat in i stilen men de måste skrapas och målas med jämna mellanrum=helt kört hos oss! Jag kan inte hålla på med sådant med mina händer och Tommy tycker att det är en vidrig sysselsättning!!!
Så nu återstår bara detta alternativ med vitmålad aluminium...gäller bara att lyckas med övertalningen...kan bli svårt nog!

Inga kommentarer: