Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

fredag 24 april 2009

Vitvarorna levererade

I onsdags levererades vår nya spis och vårt side-by-side kylskåp och i går kväll sattes det på plats, bara lite småjusteringar kvar sen är köket färdigt! Underbart!!
Kylskåpet ser väldigt stort ut nu men det vänjer vi oss vid när det gått en tid. Vi har haft det gamla kylskåpet i rummet bredvid köket nu under renoveringen så i och med det så har köket känts extra luftigt...men det är ju väldigt skönt och bra att ha en kyl i köket!!! :o)
Det kommer att kännas lyxigt med ismaskin i sommar! Jag som har problem med händerna brukar bli vääldigt irriterad när jag inte får ut isbitarna ur de små facken när man gör is på det vanliga sättet...slipper det nu!!! (förhoppningsvis)

I går for jag iväg för att hämta de beställda gardinerna till soffrummet med den öppna spisen.
Det blir Himlas Dalsland Plated i vitt som ska hänga i de två fönstren.
Ska bara fixa till mina gardinstänger sen ska gardinerna hängas upp. Härligt med förnyelse i hemmet!

I eftermiddag ska jag gå ut i det underbara vädret och ge min ros och mina buxbom-klot en ny vårfrisyr!

Inga kommentarer: