Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

söndag 20 september 2009

Flowerpot - Verner Panton




























Önskar mig en rad med Flowerpot-pendlar till mitt kök...
Dessa har jag suktat över länge och nu är jag mer sugen än någonsin på att köpa 3 st att hänga ovanför vårt köksbord.

Problemet, förutom ekonomin och att maken inte gillar dem..., är vilken/vilka färger jag ska välja!! Tycker att det är fint att blanda färger men är rädd för att vårt kök blir alltför färgglatt med olikfärgade lampor och mönstrad tapet Lonsdale Multi...kan ju bli för mycket också!

En tanke är att hänga en Big Flowerpot över köksbordet och några små pendlar över köksbänken som går ut från väggen som en ö i köket.
En annan är 3 pendlar i rad över köksbordet men då får jag skippa de över köksbänken.

Kanske kan man annonsera efter begagnade på Blocket för att få ner priset men då får man kanske inte tag i precis de färger man helst vill ha.
Köper man nya så kan man trösta sig med att de alltid går att sälja igen om man tröttnar på dem.

Inga kommentarer: