Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

söndag 10 maj 2009

Opererad tumme, nya gardiner i sovrummet och trädgårdsurnor

Efter att jag blev opererad i min tumme i onsdags har jag mest knaprat piller och slappat..ätit rabarberpaj med mera...och lyckats få maken till att hänga upp mina nya gardiner till sovrummet!
De kom upp i lördags eftermiddag och det blev hur bra som helst! Ska ta ett kort och lägga in här snart! Kan inte låta bli att kika in på gardinerna när jag har vägarna förbi rummet!!

Dagen innan operationen tog jag en rejäl upprensning i mina garderober så nu känns det så fräscht och skönt i sovrummet!!

Jag är "Blocket-beroende" nu när jag bara går här hemma och drar benen efter mig...tyvärr så dyker där upp "fynd" ibland som jag gärna hade lagt vantarna på men sällan har råd till...

Men idag hittade jag faktiskt något som jag anser att vi behöver (ovanligt...), nämligen trädgårdsurnor, 2 st, i samma stil som de vi har vid poolen (som snart ska öppnas nu!!!). Dessa 2 ska i så fall trona vid stora ingången där det ska stenläggas och byggas ny trappa (den gamla är murken). Där hade det varit fint med urnor i samma stil som de italienska krukor som jag köpte på Blocket :o) förra våren!!! Fort sättning följer...

Inga kommentarer: