Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

söndag 25 januari 2009

Innebandy och Josef Frank


I kväll har vi varit och spelat innebandy med 4 andra familjer (inte jag, då...jag satt på avbytarbänken hela matchen) Det var väldigt trevligt! Måste göras om!! Efteråt tog vi hem pizza och käkade.

Nu kan jag inte sova pga att jag är kass i lederna...vaknade sådan i morse men tog iväg på "daten" med familjen i kväll trots allt...nog det som straffar sig nu!

Satt och surfade lite och blev förtjust i Josef Franks tyg "Hawai". Hade varit fint att ha linnelängder i det tyget i tex matrummet...
Finns många fina tyger från Svenska Tenn...usch och fy, varför har jag en så dyr och exklusiv smak??? Passar inte sig när man är sjukskriven...med tanke på min ringa inkomst...men man kan ju alltid drömma!

//Helena

6 kommentarer:

Country Girl sa...

Hehe, du kan ju alltid surfa in på Panduros hemsida istället... Mycket billigare och bara aningens (bara aningens, ha!) mindre exklusiva...

helena sa...

Ska kolla Panduros!
Men tyvärr faller jag för linne, mohair, design...man är som man är! Jag får leta på Blocket i stället!

Country Girl sa...

Panduro har jättesöta bomullstyger o prickigt och rosenmönstrat, precis i min egen simpla smak. Men Josef Frank-fans gör nog rätt i att leta på Blocket och e-bay. det är vad jag förstår paradis för märkesslavar..

helena sa...

Märkesslav vill jag inte kalla mig...det är bara så att ofta (inte alltid) när jag "faller" för något snyggt (inredning, kläder) så är prislappen hög (kollar inte priset först...om du förstår)...jag hade mkt hellre velat bli alldeles till mig av HM eller ÖB mm...sen händer det att jag hittar roliga, billiga, fina saker att shoppa till mitt hushåll även i sådana butiker och i t ex Ullared

Dessutom tycker jag inte att du har någon simpel smak! Jättemysigt i ditt hus, tycker jag!

Något som jag tycker är jättekul är att kolla i antik-bodar och samlarmarknader...där kan man göra fynd!!
Intresserad av att hänga med på det i vår eller sommar?
Där kan man hitta fina saker till en billig peng. Både du och jag bor ju i hus där man med fördel kan ha antika lampor mm

Country Girl sa...

Ja! Jag älskar antik- och second handaffärer! Faktum är att det finns en del rätt fina saker på föremdlingscentralen i Tyringe... Jag hittade en "ny" avdelning där som jag inte sett förr, och där fanns de fina, lite äldre möblerna... Men jag följer gärna med på marknader och du känner till några sådana!
Ses vi på fredag- passar det dig då?

helena sa...

Det passar mig utmärkt på fredag!
Ses då!