Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

onsdag 11 februari 2009

Love seat





















Idag när jag hade en stund över mellan röntgen och farbror doktorn så gick jag och köpte en tidning (Hem Ljuva Hem) och köpte fika (semla och kaffe..mmm). Lyckades hitta ännu en möbel som jag verkligen "måste ha" , nämligen en love seat!! I tidningen var det ett reportage om en familj och de hade TVÅ...

Hade passat utmärkt i lilla verandan med en golvlampa intill och ett litet bord att ställa thekoppen på...

Denna modellen är den snyggaste jag har hittat och det är BQ of Sweden. Verkade som om de hade lagt ned tillverkningen när jag sökte på nätet...men finns kanske bättre begagnad?? Någon gång i framtiden...

För övrigt så satte farbror doktorn upp mig på ny operation med min stackars hand...nya knogleder efter sommaren och ny rehab efter det...suck!

Jag fick en saftig cortisonspruta i en sena i handen också så nu känner jag mig överaktiv och kommer antagligen inte att kunna sova...trist, trist!

Inte undra på att jag tröstar mig i inredningsdrömmarnas värld!! Förstår mig själv...

5 kommentarer:

Country Girl sa...

Åh vilken fin fåtölj! Jag förstår din förälskelse! Den hade verkligen passat där.

Vad trist att du ska opereras igen, men det kommer ju att bli bättre sedan. Ska du få knogleder av järn då, eller? Varför ber du inte om en krok à la Kapten Krok, då kan du säkert få bättre pli på familjen, haha!

Vi kan väl ta en fika nästa vecka, i alla fall, i brist på IKEA?

helena sa...

Ja, fåtöljen är undebar...
Står nu på "vill ha"-listan!

Vet ej vad det blir för material för knoglederna men man hoppas ju på järn ;o) eller åtminstone något hållbart material med lite tyngd bakom...men inte för mycket tyngd bara...
Krok låter inte helt fel, får kanske begära det på vänster hand vad det lider..att bära handväskan på!!

Fika nästa vecka blir jättebra!

Country Girl sa...

Haha, ja en krok kan ju användas till mycket!

Anonym sa...

Jag tror man beställa dessa ändå fast de lagt ner. Tror en av ägarna fortfarande säljer dessa. Läste de på tv4 bygglovs sida. Kolla upp det om du verkligen vill ha dem.

Anonym sa...

www.loveseat.nu