Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

tisdag 24 februari 2009

Målaren

Fullbredd
Närbild


I helgen var målaren som ska tapetsera och måla om vårt kök på besök för att se vad som ska göras. Jag låg i sängen vid besöket på grund av att jag mådde dåligt så det var min man som visade honom tapeten och berättade vad som ska göras.

I Söndags ringde målaren, givetvis i all välmening, och sa att han inte ville rekommendera denna tapeten till vårt kök på grund av att han tyckte att den gav ett för stormönstrat och oroligt intryck till de övriga detaljerna och snickerierna som är takbjälkar, ekskåp och vår gamla vedspis.
Han ville att vi skulle välja enfärgat i en mild färg som framhäver detaljerna i köket...givetvis var det bara rekommendationer, det var ju vi själva som valde...

Tommy, som tog samtalet, såg genast mycket tveksam ut till vår tapet som faktiskt hela familjen har godkänt...jag blev inte glad...

Så i söndags satte vi upp en bit av tapeten i köket och frågade våra gäster vad de trodde.
Alla som vågade säga något höll med mig om att det säkert blev bra.
Vi är ute efter lite mer färg och en annan stil jämfört med det vi har, inte för lugnt för det har vi haft länge nu!!
Jag får lov att lita på mig själv i detta fallet, jag tror att det blir skitfint!
Tapeten är färgglad men färgerna är milda och går väldigt bra ihop med ekköket.

Nu väntar jag med ännu större spänning på att få se resultatet när köket är tapetserat!!!
I natt när jag (som vanligt känns det som) inte kunde sova så låg jag och funderade ut hur jag vill ha gardinerna...syrenlila enfärgade gardiner med hankar i småmönstrat matchande tyg, kanske smalrandigt, rutigt eller prickigt...
Målaren kommer antagligen efter vår Åre-resa någon gång i mitten av Mars.

Inga kommentarer: