Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

onsdag 27 maj 2009

Bondrokoko


Jag har länge suktat efter ett möblemang i Bondrokoko.
Helst i vitt med 6-10 stolar, 2 karmstolar, skänk, ovalt matrumsbord och linneskåp.

För en hel del år sedan var vi på en auktion där det fanns ett mycket fint möblemang som stämde bra in på mina önskningar. Det enda felet med möblemanget var att det behövdes målas om.
Utropspriset var 25.000 kronor.
Jag var beredd på att ge en hel del för möblemanget men det var det fler som var!!! Priset slutade på en bra bit över 60.000 kr och då hade jag inte haft en chans att hänga med i budgivningen på en bra stund...

Fortfarande kommer jag ihåg min besvikelse över att inte ha en chans på mitt livs matrumsmöblemang! Efteråt när vi gick till bilen var jag så arg och besviken så jag grät och stampade i marken som ett litet barn!!
Min man lovade dyrt och heligt att aldrig mer följa med mig på en auktion och det har han hållit ganska bra.
Inte heller jag har varit runt på så många auktioner sedan dess för det kom annat emellan som barn och reumatism.
Men fortfarande har jag min dröm om ett matrumsmöblemang i bondrokoko kvar.

Nu är det så att de senaste åren har priserna gått ned mycket på dessa möblemang så just nu skulle det finnas en chans att hitta åtminstone några delar till möblemanget till en rimlig peng.

Vi får se vad framtiden har att utvisa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer ett tips:)
http://www.blocket.se/ostergotland/Matsalsgrupp_Bondrokoko_7_stolar_bord___skank_23854740.htm

Anonym sa...

Hej
Ge inte upp hoppet. Hittade själv igår ett bord med 2 iläggskivor, 8 stolar, 2 karmstolar, samt ett vackert högskåp i Bondrokoko och detta var i vitt. Helt underbart. Pris för allt 3ooo kr. Helt otroligt =) Jag är såååååååå lycklig
Lycka till på din jakt