Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

onsdag 20 maj 2009

Olivträd, buxbom och calla










Har inte varit så flitig med mitt bloggande på sista tiden, får skylla på det fina vädret och på min nyopererade tumme...

Var i Kristianstad i måndags för att ta stygnen efter operationen och för att gipsa om tummen. Allt gick bra och nu får den vara ifred i 2 veckor till där inne i gipset.


Min snälla mamma skjutsade mig dit och efteråt så gick vi några (av mina) ärenden på sta´n.

Vi blev sugna på ett besök på Växthuset och där gick vi länge och väl och tittade på perenner och vårplantor, buskar och träd...helt underbart!!!

Jag köpte en liten calla som ska stå lite skuggigt, den var i en karamellig rosa färg och jag har tänkt mig att ställa den på vår veranda.

Jag köpte även ett litet olivträd som jag har haft planer på ett tag. Detta ska trona vid vår uteplats utanför köksingången precis bredvid poolen. Trädet planterade vi samma kväll för det var redan uttänkt vad det skulle stå i, nämligen en av mina trädgårdsurnor som jag köpte på Blocket för ett år sedan. I de andra tre urnorna har jag Buxbom-klot. Tyvärr har det stora klotet blivit lite gult i topparna, hoppas att det repar sig snart!


Har ej bestämt om jag ska plantera något under trädet ännu men det lutar åt att jag lägger småsten under. Trädet är så fint precis som det är. Blommor kan jag ha på ett annat ställe!!

Förra veckan for vi iväg och köpte 2 trädgårdsurnor till som var utannonserade på Blocket (givetvis!!). De såg jättefina ut men när vi kom hem med dem så såg de alltför "fyrkantiga" ut på foten för att passa till de vi redan har. Jag funderade några dagar sen ringde jag upp säljaren och frågade om han hade kvar telefonnumret till en dam som var såå intresserad av att köpa dem, jag hade lyckats tinga dem före henne..

Jag fick numret och ringde till damen som blev så lycklig att hon hade en blomma med sig till mig när hon kom för att köpa urnorna!!! Allt slutade lyckligt!!!

Inga kommentarer: