Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

lördag 23 maj 2009

Himla Dalsland Pleated


Idag har vi fått upp en av de två gardinstängerna som mina Himla Dalsland Pleated-gardiner ska hänga på..
Tommy tog sig tid till att få ihop stängerna, det var lite pyssel med det på grund av att jag har köpt antika ändknoppar, stång och hållare på olika ställen och sen skulle detta fogas ihop...men jag känner mig helnöjd med resultatet!!
Plockade genast fram gardinerna och fick dem på plats för att få se vilket resultat det blev av det hela! Det som återstår är uppläggningen av längderna men innan man kan göra det så ska gardinerna få hänga till sig någon vecka.
Och sen ska vi få rätt på en likadan uppsättning i det andra fönstret...men nu är vi på g!!!

3 kommentarer:

Country Girl sa...

Shit, vad snygga de var! (nu menade jag gardinerna och inte brudparet även om de också är hemskt tjusiga...)

helena sa...

Tack så mycket!!!!
jag är själv oerhört nöjd!
Nu har vi lite delade meningar om hur långa gardinerna ska vara, jag och mannen... Jag råkade slänga ur mig att jag vill ha gardinerna några cm "för långa" för att få intrycket av "riklig mängd med tyg". Tycker att det är väldigt fint men det skulle jag inte sagt något om förrän de var upplagda...maken tycker att det ser hafsigt och ofärdigt ut...
Vad tycker du???

PS Bröllopsbilden har ju några år på nacken nu...

Country Girl sa...

Jag tycker att det kan se väldigt snyggt ut när gardinerna liksom är draperade på golvet, men de samlar ju tyvärr också damm på det sättet.. Prova med långa längder först! Sedan kan du ju alltid lägga upp dem om du ångrar dig.