Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

onsdag 11 mars 2009

Åre och fina bestick från Cote Table

Nu har vi varit i Åre några dagar och faktiskt är det så att redan i morgon kväll bär det hemåt!!



I går var jag nere i Åre by och kollade runt i lite butiker, trevligt!

Hittade jättefina bestick - precis sådana jag vill ha - i en butik som heter Dekåren inredning.

De kom från Cote table och hade cremefärgade plastskaft och rostfritt. De var verkligen snygga men ganska dyra enligt min mening. 45 kr för kniv, gaffel, sked, 35 kr för tesked. Ska man då ha 12 av varje så blir det ganska mycket pengar för vardagsbestick!!

Åre är ju ett dyrt ställe så jag satte mig vid datorn och sökte på tillverkaren och hittade då en återförsljare http://www.zandvoort.se/. Jag ringde dit och de ska skicka bilder på besticken. Det lät som om det var precis samma modell och hos dem kostade de större besticken 29 kr och de mindre 25 kr. De skickade gärna med posten trots att de inte har någon webb-butik. Mycket tillmötesgående!



I går eftermiddag var vi på afterski på Fjällgården, trevligt som vanligt! Patrik´s Combo hette de som spelade. Jag drack varm choklad med cointreau och vispad grädde, gott!!

Inga kommentarer: