Like Oscar Wilde..."I have the simplest taste. I am always satisfeid with the best"

tisdag 24 mars 2009

Uterum
























Så här års när man börjar känna av vårsolen blir jag alltid sugen på ett uterum...
Det på bilden nedan i engelsk stil är väl lite väl storstilat för vårt hus men något jag vill ha är spröjsade rutor, helst i vitt men jag kan även tänka mig ek, dubbeldörr ut mot uteplatsen, högt i tak med infällda spottar och med friliggande bjälkar, stenläggning eller klinkers på golvet...


Vi (eller rättare sagt min man) har hittat den perfekta platsen att bygga det på, problemet är att just där har vi nu vår köksveranda...och den behövs!!! Men vi resonerar så att när barnen blir något större så behöver vi bara en ingång och då kan vi riva köksveranden och i stället bygga ett uterum som man går ut till direkt från köket och från uterummet direkt ut till poolen, kan det bli bättre läge???

Inga kommentarer: